Sayfalar

11 Haziran 2013 Salı

Çilek reçeli yapımı

Hazır tamda mevsimiyken bahçemden toplayıp yaptığım çilek reçelini paylaşayım dedim.Çoğu hanım yapımını bilir.Ama ben bilmeyenler için naçizane fikrimi aktarayım.Tabi kg hesabı veremeyeceğim.Öncelikle çilekleri yıkayıp ayıkladıktan sonra büyük bir kabın içine kaldım.Normalde bire bir ölçüyle yapılıyor ama ben çok koyu sevmediğim için 4.5 kase çileğe aynı kasede 4 ölçü şeker koyup buzdolabında beklemeye aldım.Ertesi güne çilekler şekerle birlikte iyice sulanmış oluyor.Büyük bir tencereye boşaltıp kaynamaya bıraktım.Bir süre kaynayıp çilekler yumuşayınca kevgirle başka bir kaseye aldım.Burda maksat çileklerin çok pişip erimemesi.(şerbeti kaynamaya devam ediyor)Bu arada kaynayan şerbetin içine birkaç tanede limontuzu atıyoruz şerbetin kıvamını anlamak için bir kaseye bir kaşık alarak soğutup bakabilirsiniz.Şerbet kıvamını alınca çilekleri tekrar tencereye boşaltıyoruz.Aşağı yukarı 15-20 dk daha kaynayınca ocağın altını kapatıp soğumaya bırakıyoruz.
                                     





                                                                                                                                               

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...