Sayfalar

28 Ocak 2019 Pazartesi

B12 vitamini

B12 vitamini maalesef bazı diğer vitaminler gibi vücut tarafından üretilmeyen vitaminler içerisinde yer alır. Bu nedenle B12 takviyesi zorunlu bir ihtiyaçtır.





B12 vitamini hangi gıdalarda bulunur? 

Et Ürünleri: Et B12 vitamini bakımından oldukça zengin bir besindir. Ciğer  (kuzu, sığır, dana, ördek, hindi ve kaz) et ürünleri içerisinde en fazla B12 vitamini barındıranlardandır. 

Süt Ürünleri: B12 vitamini açısından oldukça faydalı olan besinlerden bir diğeri süt ürünleridir. 

Yumurta

Tavuk, kaz ve ördek yumurtaları.


Kabuklu deniz ürünleri

İstiridye, midye, yengeç, ıstakoz.       




B12 eksikliğinde hangi hastalıklar ortaya çıkar?

Kilo kaybı, iştahsızlık, kabızlık, yorgunluk, el ve ayaklarda sıkça yaşanan karıncalanma gibi belirtiler...B12 eksikliğinin ağır şekilde görüldüğü durumlarda ise kalıcı sinir sistemi tahribatları ve kronik hastalıkların açığa çıktığı bilinmektedir.
Mental fonksiyonlarda bozulma, kansızlık, işitme siniri iltihabı, reflekslerde ve ağrı duyusunda azalmanın yanı sıra sarılık, zihinsel birçok bozukluk ve hastalıklara kolay yakalanma sorunları da B12 eksikliği sonucunda oluşur.



29 Ekim 2018 Pazartesi

Karbonhidratlar ve Proteinler

Karbonhidratların görevleri nelerdir?


  • Karbonhidratların temel görevleri vücuda enerji sağlamaktır.
  • Sporcular için temel enerji kaynağıdır.
  • Ayrıca sindirim enzimleri tarafından parçalanmayan posalı karbonhidratlar da kalın bağırsakların çalışmasını artırarak zararlı maddelerin bağırsaklarda uzun süre kalmasını önlemektedir.


Karbonhidrat kaynakları nelerdir?


  • Karbonhidratlar basit ve kompleks olmak üzere ikiye ayrılır.
  • Sporcuların beslenmesinde kompleks karbonhidratlardan olan pilav, makarna, ekmek, kuru baklagiller, sebzeler ve diğer tahıl ürünleri mutlaka bulunmalıdır.

Basit Karbonhidratlar


  • Çay Şekeri
  • Reçel
  • Marmelat
  • Bal, pekmez
  • Şekerlemeler
  • Meyve
  • Süt

Kompleks Karbonhidratlar


  • Ekmek
  • Pirinç
  • Makarna
  • Kuru baklagiller
  • Sebzeler
  • Tahıl Ürünleri


PROTEİNLER




Proteinlerin görevleri nelerdir?



  • Proteinlerin yapı taşı olan aminoasitler, vücut organlarının en küçük birimi olan hücrelerin esas yapısını oluşturur.
  • Ayrıca proteinler,
          ✓ Yıpranan dokuların yenilenmesinde,
          ✓ Vücudun dıştan gelen mikroplara karşı savunmasında,
          ✓ Hücre içi ve dışı sıvıların osmotik dengesinin sağlanmasında,
          ✓ Kırmızı kan hücrelerindeki oksijen taşıyan hemoglobininin yapısında,
          ✓ Enzim ve hormonların yapısında, 
          ✓ Egzersize bağlı kas fibrillerindeki mikro onarımında,
          ✓ Enerji sağlamada görev yapmaktadır.

Proteinlerin kaynakları nelerdir?



  • Proteinler hayvansal ve bitkisel besinlerde bulunmaktadır; ancak hayvansal kaynaklı besinlerden sağlanan proteinler vücutta daha etkin kullanılmaktadır.
  • Hayvansal kaynaklı süt, yoğurt, peynir, yumurta, et (kırmızı et, kümes hayvanları, balık vb.) gibi besinler iyi birer protein kaynağıdır. 
  • Bitkisel kaynaklı olmasına karşın kuru baklagiller de (kuru fasulye, nohut, mercimek) proteinden zengin besinler arasında sayılır.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...